Pages

Letakkan link blog anda di sini

Friday, September 17, 2010

Rm 15???

Kebetulan...
Isnin yang lepas masuk raya ke-4
pergi ke rumah nenek menjenguk sepupu yang beredar dari rumah nenekda..
.
.
.
.
jam 11.20 a.m
start enjin kete pergi cari carwash...
pusing2 pekan sungai besar...
dalam fikiran " baik cari kedai melayu..support melayu maaa "
lepas 15 min..
jumpe kedai melayu carwash macam baru buka kat belakang shell..
.
.
sampai kat kedai order terus ngan akak 2...
" kak, cuci kete luar dalam erk "
.
.
.
" okey dik, ada 3 kete lagi so kena tunggu kejap la.."
aku pon bersuara.." ok x de hal kak "
.
.
.
setelah sejam lebih menunggu..
kete pon siap..
aku terus ke kereta...
" kak, berapa erk? "
.
.
.
akak 2 menjawab dengan selamba...
" special ari raya nie dik..rm15 jerk! "
ha? terbangak sekejap...dengan selamba tanpa bersuara aku membayar...
.
.
.
dalam hati berkata...
" aku duk shah alam pon baru rm8, rumah aku kat sabak rm10 pegi sungai besar kena rm15???"
" maybe sungai besar town kot patut la mahal cuci kete...kui..kui..kui"
checkmate!

p/s: camner nak support melayu kalau melayu pijak melayu?

0 comments:

Post a Comment

komen anda sangat bernas!