Pages

Letakkan link blog anda di sini

Saturday, October 24, 2009

Terdetik HatiKu......


Assalamualaikum saudaraku semua..maaf terlebih dahulu yang ingin aku sampaikan…kali ini aku ingin mengupas mengenai Pekida Malaysia yang merupakan satu pertubuhan NGO yang membantu orang islam mahupun melayu yang mempunyai dakwahnya yang tersendiri. Aku menulis ini bukannya untuk mengutuk,menghina atau menyalahkan sesiapa tetapi mencari jawapan yang sebenarnya bagi member aku jalan untuk mengenal erti kehidupan. Sedarlah wahai adik beradikku, selagi ada pihak yang yakin dengan pertubuhan ini, sebelum semua pihak mencemuh dan mengutuk,renung- renungkanlah yang baik itu sebenarnya dating daripada ALLAH S.W.T dan yang buruk itu dating daripada diri kita sendiri.
Wahai sahabatku yang berbangsa Melayu!! Kenapa kamu semua ini mencabar sesame kamu sendiri?? Dan tiada siapa yang kuat di bumi ALLAH S.W.T ini selain daripada-NYA..sedarlah asal usul kamu dan perjuangan kamu dan perjuangan kamu ini adalah agama, bangsa dan Negara. Jika merujuk kepada pertubuhan pekida ini telah banyak cabangnya iaitu 30,36,363,77,24,707 dan ini adalah perosak kepada perjuangan pekida yang sebenarnya..sahabatku, bangsa lain sentiasa mencari peluang dan ruang untuk menghancurkan bangsa kita!! Jangan lah kamu bergaduh sesame sendiri sedangkan bangsa lain bertepuk tangan melihat kita bermusuh sesame sendiri..nahtijah dalam perjuangan pekida hanya satu iaitu membela nasib orang melayu..sematkan di dalam hati kamu semua bahawa tanah melayu adalah hak untuk orang melayu..tiada siapa yang mampu menghalangnya..
Tanggapan samseng dalam pekida sebenarnya adalah ‘ picisan ‘ di dalam pekida yang suci perjuangannya, janganlah kamu mencemarkan nama baik pekida dan terus menghukum pekida secara rawak..kita harus berpijak di bumi yang nyata, orang melayu hari ini perlu kepada asuhan dan bimbingan yang mendorong mereka mengukuhkan iman dan islam mendepani cabaran yang pastinya menggugat aqidah, akhlak, dan pemikiran mereka. Kalau dilihat dari slogan yang didokong oleh pekida ( amar makruf nahi mungkar ) ianya merupakan satu pergerakan yang memberi impak kepada orang melayu dan islam itu sendiri. Namun sejak akhir2 ini banyak cerita yang kurang enak di dengar mengenai pekida ini..hal ini kerana ahli pekida itu sendiri sudah melanggar etika perjuangan mereka sendiri. Mereka kini ke arah gangsterisme seperti Tarik kereta, berebut kawasan untuk mengutip wang perlindungan dan mencari seberapa ramai ahli baru untuk di ‘Baiah’. Saya menyokong dengan apa yang berlaku sekarang ini iaitu proses pemutihan kepada ahlinya. Di harap PLG mampu mendokong semua tanggungjawab untuk menangani masalah ini..himpukan kesemua ayahanda di seluruh Malaysia ini supaya ‘BERSATU’ iaitu mengingati perjuangan orang melayu dahulu..
Percayalah wahai adik beradikku…
Maruah Melayu Akan Dipelihara,
Kesucian islam akan dijunjung,
Ketuanan Melayu Tetap Akan Dikekalkan,
Persaudaraan Islam Akan Dijasadkan,
Kekuatan Ummah Semakin Kuat Dimindakan….
Kepada semua adik beradik semua “ simpang 3 “ kotakanlah ‘ baiah ‘ kita..
Wallahi…
Wabillahi…
Watallahi…
( gunakanlah mata hati untuk menilai apa yang sahabatmu ini tulis bukan dengan mata amarah
Kamu itu )
SALAM KEPADA KAMU SEMUA///

0 comments:

Post a Comment

komen anda sangat bernas!